בלוג

מה השוני בין ווינדוס 8 לווינדוס 10?

ווינדווס היא אולי התוכנה הכי שימושית בעולם אך אם יש משהו אחד שאין בו ספק, היא העובדה שהיא המוכרת ביותר. ווינדווס היא תוכנת מחשב שלמעשה התחילה את המהפכה והפכה את המחשב הנייד לנגיש ונוח מאוד לשימוש לכולנו. עם זאת, מה בכלל ההבדל בין ווינדווס אחד לווינדווס אחר?

הכירו את ווינדווס

ווינדווס היא למעשה תוכנה שמהווה מוצר הדגל של אחת החברות הכי גדולות בהיסטוריה, ממיקרוסופט. מייקרוסופט היא חברת תוכנה שהוציאה עוד תוכנות רבות, רובן פועלות בתוכנת ההפעלה ווינדווס, ועוד מוצרים רבים שקשורים לחומרה. ווינדווס הייתה ונשארה התוכנה החשובה ביותר של החברה והיא למעשה תוכנת הפעלה.

היא לא אמורה להביא לפעולה מסוימת וספציפית כמו למשל תוכנות לעריכת שמע או וידאו אלא מפעילה את הקופסה הזו שנקראת מחשב. מידי שנה ווינדווס מוציאה גרסאות עדכון חדשות לתוכנה המוכרת שאיתנו כבר יותר מעשרים שנים, אבל מה ההבדלים?

ווינדווס 8

ווינדווס 7 היא אחת התוכנות הנפוצות ביותר כיום, למרות שיש כבר ווינדווס 10. ווינדווס 7 היא אחת הגרסאות האחרונות של ווינדווס שעוד נשארה כמו שהכרנו אותה מהגרסאות הקודמות שהן ווינדווס 5 ו-6. למעשה, ווינדווס 7 לא הביאה שכלול גדול כמו שווינדווס 8 הביאה עמה.

ווינדווס 8 היא גרסה קצת שונה כי הממשק שלה מאוד מוזר למשתמשים שרגילים למערכת. ווינדווס 8 הייתה יותר מסתם תוכנה, היא הייתה ממש מזכירה אישית עבור המשתמש והיא אפשרה גם פעולה מהירה יותר וגם אפשרויות שלא היו בווינדווס 7. אמנם הייתה לא מעט ביקורת על ווינדווס 8 אך אחרי שמתרגלים נהנים מכל רגע.

ומה הסיפור של ווינדווס 10?

ווינדווס 8 הייתה אחת הגרסאות הנוחות ביותר של ווינדווס גם אחרי שהגיעו לעולם ווינדווס 9 ו-ווינדווס 10, אך אי אפשר להשוות את הגרסאות הללו מבחינת עיצוב ומבחינת מאפיינים. ווינדווס 8 אמנם סיפקה ביצועים הרבה יותר טובים מהגרסאות הקודמות שלה אך החוקיות הזו נשארה ו-ווינדווס 10 נחשבת להרבה יותר טובה. ווינדווס 10 כמו ווינדווס 8 התאימה גם לשימוש כמו טאבלט, יש אפשרות למסך טאץ’ על המחשב ואפילו תפריט ה’התחל’ הידוע שהפך לסימן היכר, השתנה והפך לנוח יותר.

ההבדל בין ווינדוס 8 ל-10

מה עדיף להתקין?

אם אתם קונים מחשב נייד יד 2 כדאי מאוד לשקול להתקין ווינדווס ישן יותר אך זה כמובן תלוי במאפיינים שלו. ווינדווס 8 יכול להיות בחירה טובה גם למחשבים ניידים מחודשים וגם למחשבים ישנים יותר כי ווינדווס 10 שוקל מעט יותר ולא תמיד יתאים בשימוש שלו למחשבים אלו.

מחשב נייד מחודש או מחשבים נייחים במבצע יכולים להיות זולים יותר אז כדאי להשקיע בהתקנת ווינדווס מתאים אחרי ייעוץ מאנשים שמבינים בתחום.

ווינדווס היא תוכנה חשובה מאוד שכדאי להשקיע בבחירתה כראוי, בין אם קניתם מחשב מחודש DELL או מחשב חדש של LENOVO.

דילוג לתוכן