בלוג

איך לשמור על המחשב הנייד לאורך זמן?

מחשב נייד מהווה עבור רבים כלי עבודה חיוני או כלי עזר חשוב ללימודים. במקביל, מאחר שהוא נע עם המשתמש בדרכים, סוג מחשב זה חשוף יותר לנזקים מסוגים שונים. בין השאר, קל לאבד מחשב נייד וגם קל יחסית לגנוב אותו. לכן, זה לא משנה אם מדובר במחשב נייד יד 2 או, מחשב מחודש, מחזור מחשבים או מחשב חדש לגמרי, שמירה עליו היא נקודה רגישה. כיצד עושים זאת? מאמר מומלץ לכל מי שקונה מחשבים

מחשב נייד יד 2

נשיאה בטוחה

ככל שמשתמשים במחשב הנייד יותר בדרכים, כך רצוי יותר שימוש בדיסק מסוג SSD. דיסק כזה יוכל לעבוד גם תוך כדי תנועה מבלי להינזק, יתרום לשיפור ביצועים ויצמצם רעש. אם הדיסק הנוכחי אינו כזה, כדאי לשקול החלפתו בעתיד ב-SSD. כמו כן, כדאי מאוד לרכוש תיק נשיאה איכותי. הכוונה לתיק שבו יש שכבות ריפוד מתאימות ואפשרויות נוחות לעבודה שוטפת. כיום, קל להשיג מחשב בזול, כולל מחשב נייח מחודש.

שדרוג מחשבים מציג עוד אפשרות, זולה יחסית, להשיג יותר בפחות. בתחום הלפטופים לעומת זאת, יש מעט פחות גמישות בביצוע שינויים והטיפול המקצועי במכשירים אלה מעט יקר יותר. לכן, השקעה אישית בשמירה על המכשיר וגם ברכישת תוספים כמו תיק איכותי, משתלמת לאורך זמן.

לוודא אוורור מספיק

בדומה לדיסקים שאינם מסוג SSD, גם מאווררים כוללים חלקים נעים ואלה תמיד מהווים נקודות כשל קלאסיות. מעשית, חשוב להיזהר מסתימת פתחי האוורור של הלפטופ. רצוי לבדוק את מצבם מבחינה זו כל כמה זמן, מאחר שהדבר עלול לגרום להתחממות המכשיר. בכלל, חשוב לשים לב למצבי התחממות.

אגב, כתגובה להתחממות הלפטופ עשוי להאט אוטומטית את פעילותו. כך שהקפדה על היבט זה, תתבטא גם במניעת פגיעה בביצועים. ניתן לקחת את המחשב הנייד לניקוי תקופתי, במעבדה שמתמחה במחשבים מסוג זה.

להוציא את המרב מהסוללה

ראשית, יש להבין שסוללות הן רכיב עם אורך חיים מוגבל ולכן כדאי לעשות מה שניתן, בכדי להשתמש בהן לזמן מרבי. צעד ראשון פשוט, הוא צמצום שימוש מיותר. יש להגדיר שהלפטופ יעבור למצב שינה או ייכבה, במצבים שבהם הוא לא בשימוש.

אם זמין מקור חשמל חיצוני לאורך זמן, אז מוטב לעבוד איתו ולנתק את הסוללה. כמו כן, חשוב שלא להניח לסוללה להתרוקן לגמרי ובהטענה, לנתק כאשר הסוללה מלאה.

סגירה כשהמחשב לא בשימוש

אם עושים הפסקה בשימוש במחשב הנייד, במידה והיא לא קצרה מאוד, חשוב לכבות ולסגור אותו. רצוי גם לשים אותו בתיק נשיאה ייעודי. הרגל כזה, יסייע לצמצם בזבוז משאבי סוללה, גישה לא מורשית למכשיר ונזקים שונים (שמוחמרים במצב פתיחה פיזית).

תיקון מחשבים מחודשים

לדאוג לאבטחה

מסיבות שונות, אבטחת לפטופ רגישה אפילו יותר מאבטחת מחשב שולחני. בין השאר, נזכיר חיבור דרך רשתות שונות וכן סכנת הגניבה. פעמים רבות, הדבר הרגיש ביותר מבחינת אבטחה הוא המידע שעל המכשיר ולא המכשיר עצמו.

למשל, אם מדובר במחשב נייד של עובד בכיר. בכדי לצמצם את הסיכונים, יש לדאוג להגבלת הגישה למכשיר ולתוכנות שעליו, באמצעים כמו זיהוי טביעת אצבע וסיסמאות.

תזכורת לגבי סיסמאות: יש לבחור סיסמאות חזקות ומגוונות מספיק, לבצע שינוי תקופתי שלהן ולהימנע משימוש בסיסמא אחת במקומות רבים. יש להתקין כמובן תוכנות אבטחה בסיסיות, כולל פיירוול ו-VPN. עוד משמעותיים מאוד לאבטחה, כיווני התוכנות השונות ועדכון מתמיד שלהן.

לא לשכוח גיבוי

כהשלמה לאבטחה ולא רק, גיבוי במחשבים ניידים חשוב מאוד. זאת, בהנחה שהמידע שעל המכשיר אכן חשוב לכם. ניתן לגבות לשירות מרוחק (“בענן”) וגם לדיסק און קי.

מחזור מחשבים

ניהול תוכנות חכם

ניהול מסודר וחכם של מערך התוכנות במכשיר, חשוב ביותר. ראשית, יש לדאוג שתהיינה מותקנות רק התוכנות שבאמת דרושות לכם. חשוב להיפטר גם מקבצים זמניים מסוגים שונים – יש כלים שמנקים זאת, הן במערכת ההפעלה והן ככלים עצמאיים. את התוכנות שאתם משאירים על הלפטופ חיוני לעדכן בהתמדה, כמו גם את מערכת ההפעלה.

זה קל, זה בחינם וזה משתלם מאוד. עדכונים כאלה, יצמצמו תקלות (עקב “באגים” שהעדכונים פותרים), ישפרו אבטחה (בזכות סגירת פרצות) וגם יוסיפו יכולות עדכניות.

תחזוקת הצג

נזקים לצג בלפטופ הם עניין יקר לתיקון. זאת, מאחר שהצג מחובר קבוע למחשב הנייד, בשונה מ-PC. למעשה, לעתים תיקון מסוג זה כלל לא משתלם. לכן, חשובה הגנה פיזית על צג המחשב הנייד (בתיק ובכלל) וזהירות בניקוי.

דילוג לתוכן