מוקדים טלפוניים מהדור החדש הם מרכזים עתירי טכנולוגיה המאובזרים במגוון עזרים ואמצעים מתקדמים שמאפשרים תקשורת נוחה, יעילה ומהירה בין החברה ולקוחותיה. בעידן הנוכחי, פרויקטים של תכנון והקמת מוקדים טלפוניים מתמקדת בעיקר בהקמת תשתית הרשת, חיבור לספקי התקשורת ו- CRM, ואספקת ציוד המחשבים הנלווה.
מלבד גיוס כוח אדם איכותי שייתן מענה הולם ללקוחות החברה, הקמה של מוקד טלפוני הוא פרויקט מורכב המשלב אלמנטים רבים אחרים. שלבי התכנון כוללים את אפיון צרכי הלקוח תוך התמקדות באופי הפעילות העסקית של החברה. בשלב זה יש להבין מהי רמת השירות הנדרשת (למשל, פתרון תקלות טכניות מורכבות או מענה טכני ראשוני), מהי מידת הזמינות הנדרשת של אנשי השירות, כמה זמן אורכת שיחה טלפונית בממוצע, האם דרושות מערכות חכמות לניהול תיקי לקוחות, אילו אמצעים טכנולוגיים (למשל זיהוי קולי או אופציה לצ'ט בוט) יכולים לייעל את תהליכי העבודה במוקד וכן הלאה.
שלב ההקמה של המוקד כולל התממשקות עם רשת המחשוב ורשת האינטרנט המקומית, התממשקות עם אמצעים מבוססי תוכנה או מבוססי חומרה שיפעלו במוקד הטלפוני, הטמעה של מערכות ה-CRM, ולעיתים גם שימוש באמצעים מתקדמים אחרים דוגמת תוכנות לניתוח פרופיל עסקי של לקוח חוזר, תוכנות לעיבוד שפה טבעית, זיהוי אינטראקטיבי של קולות, מענה קולי המחליף את המענה האנושי, הטמעה של אפליקציות שונות לשירות ציבור הלקוחות ועוד.
במרכזי תמיכה ומוקדים גדולים לרוב נעשה שימוש בכרטיסי PCM/PRI לניהול קווים ושלוחות בתוך המרכזייה, וכן במערכת ACD המאפשרת ניתוב מהיר ושוויוני של השיחות בין המוקדנים.
חשוב להדגיש כי אפיון צרכי רשת המחשוב לעסק תשפיע באופן ישיר גם על המוקדים הטלפוניים הפועלים בו. רשת המחשוב של העסק מתממשקת גם עם מוקדי המכירות והתמיכה, ולכן קביעת התצורה של הרשת וההתקנה הנקייה שלה חשובים מאוד לתפעול השוטף של המוקד הטלפוני.
כמו כן, אפיון צרכי המוקד הכרחיים לשם בנייה נכונה של מסד הנתונים במוקד. בשוק קיימות פלטפורמות CRM רבות, כל אחת מתאימה לפעילות עסקית אחרת והיקף עבודה ספציפי. הטמעה חכמה של מערכות ה-CRM תאפשר לנהל ולתפעל את המוקד הטלפוני ביעילות, ולהתממשק בצורה נוחה עם יתר הגורמים העסקיים בחברה (למשל התממשקות של הערוצים הלוגיסטיים או של מוקדי המכירות עם מוקדי התמיכה הטכנית).